Åpningssiden med hovedmeny   Ansatte   Barn, ungdom   Diakoni
Gudstjeneste   Kalender (hva skjer?)   Menighetsrådet   Pekere

Denne siden oppdateres vanligvis ikke (bortsett fra henvisning til årsmelding) etter at barnehagen fikk egen hjemmeside i august 2014. For aktuell informasjon, se derfor: schaftelokken.barnehage.no

• Les om barnehagen i menighetens årsmelding for 2022.

• 30-årsjubileum i 2018:

Frogner menighets barnehage, Schafteløkken, markerte i 2018 sitt 30-årsjubileum. Da menigheten i 1987 fikk midler av Oslo kommune til istandsetting og ny bruk av Schafteløkken, ble det i samarbeid med kommunens barnehagekontor også tatt initiativ til å etablere en heldagsbarnehage i den vestlige sidebygningen. Den åpnet 1. oktober 1988. Tori Cappelen var den første styreren. Jubileet ble blant annet markert i familiegudstjenesten i Frogner kirke søndag 3. juni kl. 11.00 med etterfølgende kirkekaffe i barnehagen.

• Kunst og kjærlighet i barnehagen

Bente Larsener noe av det som styreren av Frogner menighets barnehage, Bente Larsen, brenner for. Hun begynte på Schafteløkken i november 2018. Les intervju med henne og få et inntrykk av hva hun legger vekt på i sitt arbeid. Hun forteller blant annet at hun ikke synes det er tungvint eller upraktisk å drive barnehage i en gammel bygning. For hun er fascinert både av barn og gamle bygninger.

Barnehagen

Frogner menighets barnehage ligger i sidebygningen på Schafteløkken og har plass for 27 barn fordelt på to avdelinger:

• 14 barn på småbarnsavdelingen, Stallen. Alder: 1½-3 år.
  • 13 barn på avdelingen for store barn, Drengestua. Alder: 3-6 år.
  • Åpningstid 7.45-17.00.

Frogner menighets barnehage, Schafteløkken. Foto: Jardar Seim.

Adresse og telefon

Zahlkasserer Schafts plass 2, 0267 Oslo.

Tlf. 941 42 595 (hovednummer)
942 65 058 (Drengestua)
942 76 811 (Stallen)

Styrer: Bente Larsen, tlf. 941 42 595

E-post: styrer@schaftelokkenbarnehage.no

Høsttakkefest

En søndag hver høst feires høsttakkefest i Frogner kirke. Det er en gudstjeneste hvor barn fra menighetens barnehage har viktige oppgaver. De bærer fram kurver med frukt under gudstjenesten, og de opptrer med sang og dramatisering til glede for foreldre og alle andre som er i kirken den søndagen.